• Test roweru Giant Reign 29 2

    Dwa lata temu mieliśmy okazję testować Reign 2 w pięknych okolicznościach (i niepowtarzalnych) tras w Srebrnej Górze. Jedną z niespisanych moich myśli, była taka: A jakby on miał koła 29" to co byś A1 traso  powiedziała ... ? A Ona na to - puszczała bym Cię, szybciej puszczała ... ;) Bartosz Bidas, Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test butów Mavic Crossmax Elite

    W kolarstwie buty stanowią chyba jedną z najważniejszych części garderoby każdego cyklisty – muszą idealnie dopasować się do stopy, zapewnić maksimum komfortu oraz przekazywać maksimum mocy na układ napędowy roweru. Crossmax Elite testowałem stosunkowo intensywnie od lipca ubiegłego roku. Jest to chyba wystarczająco długi czas, aby moje stopy zdążyły się zapoznać dogłębnie z butami Mavica. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test kasku Limar Berg - em

    Pierwszy raz na moją głowę trafił kask stworzony dla potrzeb użytkowników rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Taką właśnie rolę konstruktorzy z firmy LIMAR przypisali kaskowi BERG–EM. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Ultramaratony - Kalendarium 2020

    [2020-05-21] Aktualizacja zupełnie nieoptymistyczna. Wszystkie brevety - odwołane. Team29er CZYTAJ
  • Test butów Fizik M6B UOMO

    Stojąc przed wyzwaniem, jakim niewątpliwie jest zakup właściwego obuwia rowerowego, bardzo często decyzję podejmujemy kierując się przede wszystkim przyzwyczajeniem i utartymi opiniami znalezionymi na forach rowerowych. W efekcie kolejny raz przymierzamy w sklepie buty takich firm, jak Shimano lub Sidi. Może więc warto zerwać z tą uświęconą tradycją i spojrzeć przychylnym okiem na coś mniej oczywistego. Przez ostatni rok na moich nogach gościły buty Fizik M6B UOMO włoskiej manufaktury Fizik. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test roweru Orbea Alma M30

    Orbea Alma M30 to bardzo ciekawa propozycja producenta z Kraju Basków. Ta maszyna nie dość, że świetnie wygląda, to jeszcze genialnie jeździ. Zresztą zobaczcie sami. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/KrossLevelRna2014/levelRp_final_s.jpg

Zgodnie z najlepszymi wzorcami producent z Przasnysza podgrzewa atmosferę przed premierami na nowy sezon. Oto jak przedstawia się plan inwazji na najświeższy kawałek rowerowego tortu podpisany: 27,5”.

Artur Drzymkowski

 

 "Kross sukcesywnie poszerza swoją ofertę i w sezonie 2014 z impetem wchodzi w segment rowerów MTB na kołach 27,5”. Oferta hartdtaili wzbogaci się między innymi o serię modeli – Level R. "

levelRp final s

"Nowa seria jest zwieńczeniem pracy inżynierów i działu R&D Kross nad stworzeniem rozbudowanej i kompletnej grupy rowerów górskich. Na każdym etapie projektowania dział R&D wspomagany był przez zawodników z Kross Racing Team, którzy przekazywali uwagi na temat modeli prototypowych, testowanych przez nich w terenie. To właśnie dzięki ich zaangażowaniu i sugestiom nowe rowery mają wyjątkowe właściwości jezdne. Linia „R” składać się będzie z siedmiu modeli: czterech aluminiowych (Aluminium Lite, Aluminium UltraLite) oraz trzech opartych na konstrukcji węglowej (Carbon SL)."

krossLevelRp s

„Najwyższy model serii „R” zostanie wyposażony w komponenty nowych dostawców: kompletną grupę SRAM XX z napędem 2x10 oraz karbonowe koła DT Swiss 1250 Spline. Uzupełnieniem specyfikacji będzie widelec Rock Shox SID XX oraz komponenty Easton EC90.”

level r10 s

Niższe w kolekcji modele Level R10 i Level R9, będą konstrukcjami dla „osób poszukujących budżetowych rozwiązań”, ale wymagających ramy z włókiem węglowych. Napęd skomponowany będzie z częśći Shimano (SLX/XT i Deore/SLX). Za hamowanie odpowiadać będą Elixiry 5 i 3 marki Avid.

level r10 s

Najwyższy z modeli opartych na ramach aluminiowych – Level R8, wyposażony będzie podobnie jak szczytowy R+ w 20 biegowy napęd SRAM (X7/X9). Rama natomiast zbudowana będzie z hydromorfowanych, rur nowego stopu aluminium Ultra Lite, który jest lżejszy i bardziej odporny od dotychczas stosowanych SuperLite i Lite.

„Wszystkie karbonowe ramy oraz ta, wykonana z nowego stopu aluminium, zostały wyposażone w szereg rozwiązań, które podnoszą trwałość konstrukcji, zmniejszają jej wagę oraz pozytywnie wpływają, na jakość prowadzenia roweru. Bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki - Direct Mount, rozszerzająca się rura podsiodłowa, mocowanie hamulca Post Mount, poszerzana główka ramy – T-Head Tube oraz wewnętrzne prowadzenie pancerzy napędu, to tylko niektóre z rozwiązań wykorzystanych w topowych modelach na kołach 27,5”.”

level R4 s

„Pozostałe rowery oparte na aluminiowej konstrukcji – Level R6, R4 i R3 - to propozycje dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z rowerami górskimi. Sportowa geometria ram wykonanych z Performence Aluminium połączona z przerzutkami Shimano, widelcem Suntour i komponentami Kross Sport tworzy idealny zestaw dla osób poszukujących kompromisu pomiędzy wysoką jakością, a niewygórowaną ceną.”

Hardtaile Level R nie są ostatnią nowością na 2014. Już w trakcie jego trwania na ścieżki wyjadą fule na kołach 27,5”.

DSC 1215

Kross zapewnia, że ceny nowej linii Level R będą znane jeszcze w sierpniu. A już we wrześniu będzie je można kupić! O tych dwóch faktach będziemy chcieli, Was Drodzy Czytelnicy, niebawem poinformować :)

I jeszcze rzut oka na geometrię:

GeometryR9R10Rp

GeometryR8

GeometryR3R4R6

Nieuzbrojonym okiem widać, że w dziale projektowym siedzą ludzie myślący, że być może oddelegowany zespół mrówek czyta fora internetowe, gdzie ludzie wypowiadają się na temat istniejących konstrukcji i punktują najczęściej pojawiające się błędy. "Sumą wszystkich strachów" ma być szczęście i zadowolenie klienta, Tak jak w przypadku szerokiej oferty 29erów tak i tu widać wyraźne różnice między linią Sport, Race i Race Pro. Krótko mówiąc, każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jak będzie w rzeczywistości? Już niedługo się przekonamy...

Źródło : kross.pl

 

Tagi Kross Level R 27.5, koła 650B, rowery Kross, nowa kolekcja Kross, rowery MTB, jaki rower wybrać Level R, ramy karbonowe