• Test roweru Giant Reign 29 2

    Dwa lata temu mieliśmy okazję testować Reign 2 w pięknych okolicznościach (i niepowtarzalnych) tras w Srebrnej Górze. Jedną z niespisanych moich myśli, była taka: A jakby on miał koła 29" to co byś A1 traso  powiedziała ... ? A Ona na to - puszczała bym Cię, szybciej puszczała ... ;) Bartosz Bidas, Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test butów Mavic Crossmax Elite

    W kolarstwie buty stanowią chyba jedną z najważniejszych części garderoby każdego cyklisty – muszą idealnie dopasować się do stopy, zapewnić maksimum komfortu oraz przekazywać maksimum mocy na układ napędowy roweru. Crossmax Elite testowałem stosunkowo intensywnie od lipca ubiegłego roku. Jest to chyba wystarczająco długi czas, aby moje stopy zdążyły się zapoznać dogłębnie z butami Mavica. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test kasku Limar Berg - em

    Pierwszy raz na moją głowę trafił kask stworzony dla potrzeb użytkowników rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Taką właśnie rolę konstruktorzy z firmy LIMAR przypisali kaskowi BERG–EM. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Ultramaratony - Kalendarium 2020

    [2020-05-21] Aktualizacja zupełnie nieoptymistyczna. Wszystkie brevety - odwołane. Team29er CZYTAJ
  • Test butów Fizik M6B UOMO

    Stojąc przed wyzwaniem, jakim niewątpliwie jest zakup właściwego obuwia rowerowego, bardzo często decyzję podejmujemy kierując się przede wszystkim przyzwyczajeniem i utartymi opiniami znalezionymi na forach rowerowych. W efekcie kolejny raz przymierzamy w sklepie buty takich firm, jak Shimano lub Sidi. Może więc warto zerwać z tą uświęconą tradycją i spojrzeć przychylnym okiem na coś mniej oczywistego. Przez ostatni rok na moich nogach gościły buty Fizik M6B UOMO włoskiej manufaktury Fizik. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test roweru Orbea Alma M30

    Orbea Alma M30 to bardzo ciekawa propozycja producenta z Kraju Basków. Ta maszyna nie dość, że świetnie wygląda, to jeszcze genialnie jeździ. Zresztą zobaczcie sami. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Screenshot 1

Giant stawia na rowery w rozmiarze 27,5" twierdząc, że mała kicha przejdzie do lamusa, a 29er jest jedynie przejściową modą. Dlatego też postanowił przeprojektować prawie całą paletę swoich rowerów i oprzeć ofertę firmy głównie na rowerach z kołami w tym właśnie rozmiarze. Giant Regin był jedynym modelem na transformację którego przyszło nam czekać aż 2 lata.

 

Jeszcze w ubiegłym roku brakowało w kolekcji tego tajwańskiego potentata rasowego roweru enduro o skoku 160mm. Reign będzie występował w dwóch odmianach, z głównym trójkątem wykonanym z włókna węglowego oraz wersji aluminiowej. Wersja karbonowa to dwa modele Advanced 27,5 0 Team oraz Advanced 27,5 1 różniące się specyfikacją, przy czym roweru Advanced Team nie uświadczymy na polskim rynku. Być może marketingowcy z Gianta uznali, że rower w cenie 6500 euro, bo tyle właśnie ma kosztować najbardziej wypasiona wersja, nie znajdzie zbyt wielu nabywców w naszym kraju. Całkowicie aluminiowa linia Regin składa się z dwóch modeli różniących się zastosowanymi komponentami, są to: Reign 27,5 1 oraz Reign 27,5 2.

kol

Spójrzmy zatem jak prezentuje się nowa konstrukcja Giant Reign 27,5, nad którą przez blisko dwa lata pracował sztab inżynierów, mechaników oraz testerów z Giant Factory Off-Road Team. Lista rozwiązań technologicznych w jakie wyposażono ten rower jest przebogata, i nie ma się czemu dziwić, gdyż ideą jaka przyświecała twórcom Regina było "stworzenie najlepszego roweru w swojej kategorii".

 giant regin 650b

 

Giant Reign 27,5 posiada skok 160 mm, zawieszenie Maestro, tylny hak jest kompatybilny z osiami 135/142 mm, wewnętrzne prowadzenie linki sztycy regulowanej, główkę ramy OVERDRIVE, mocowanie przerzutki przedniej direct mount, hamulce post mount, mocowanie ISCG 05, wewnętrzne prowadzenie przewodów, osłonę dolnej rury ramy i tylnego trójkąta, kwadratowy przekrój dolnej rury MEGADRIVE, mufę suportu 92 mm. Odchudzeniu uległa również rama Regina, w przypadku modelu kompozytowego mamy 2260g, a w wersji alu waga bez tłumika wynosi jedynie 2460g w rozmiarze M. Modyfikacji uległo również zawieszenie Maestro, w którym zmieniono położenie łożysk w dolnej i górnej krzywce, przez co zawiecha ma działać jeszcze płynniej niż dotychczas. Zmianie uległ również offset przedniego widelca (Rockshox Pike RC Giant Specific), który wnosi 46mm, a nie standardowe 42mm.

 

Screenshot 2Screenshot 3

W geometrii ramy też mocno namieszano w porównaniu z poprzednimi odsłonami tego roweru. Górna rura uległa znacznemu wydłużeniu i wynosi aż 62mm dla rozmiaru M, obniżono środek suportu oraz wysokość przekroku, długość ogona wynosi 43,4mm, a kąt główki jest stosunkowo płaski i wynosi 65 stopni. Dopełnieniem ramy jest krótki 40mm mostek i szeroka 800mm kierownica. Rower dostępny będzie w rozmiarach S M L XL.

geometria

Przy takich parametrach pozycja ridera będzie niska i mocno wyciągnięta co w połączeniu z kołami 27,5” oraz nisko umiejscowionym środkiem ciężkości pozytywnie wpłynie na dynamikę jazdy i da poczucie większego zaufania do sprzętu w przypadku pokonywania epickich ścieżek. Giant twierdzi że po transformacji do wielkości 650B udało mu się stworzyć najbardziej wszechstronną maszynę do ostrej jazdy szlakowej jak i ścigania enduro

 

 Giant Reign Advanced 27,5 0 Team

giant  regin

Rama kompozyt węglowy - ADVANCED, wahacz - ALUXX SL, system zawieszenia Maestro, napęd Sram XX1/X01, hamulce Avid Guide RSC, koła DT Spline 1501 i amortyzator Rock Shoxa - Pike RCT3 i damper Monarch Plus RC3, opony Schwalbe Magic Mary i Hans Dampf 27.5x2.35. Cena 6500 euro powala na szczęście dostępny będzie model w bardziej przystępnej cenie.

Giant Reign Advanced 27,5.

 giant advanced regin

Ten kosztujący 15.999 zł model, oparty jest o tą samą kompozytową ramę ADVANCED, a wyposażony jest w osprzęt Shimano klasy SLX/XT z amortyzacją od RockShoxa (Pike RC DP Air 27.5" oraz Monarch Plus DebonAir RT, opony SCHWALBE Magic Mary i Hans Dampf Snakeskin, pozostałe komponenty pochodzą ze stajni Giant.

Giant Regin LTD

giant regin ltd

Lekka, aluminiowa rama AluxX SL z zawieszeniem Maestro o skoku 6.3”, widelec ROCKSHOX Pike RC Solo Air 27.5" skok skok 160mm, tylny amortyzator ROCKSHOX Monarch DebonAir RT, napęd stanowi mix komponentów Shimano z klasy Deore i SLX, opony SCHWALBE Hans Dampf, Performance, 27.5x2.35", koła i pozostałe części sygnowane są logiem Giant. Cena 10 499 zł.

 

 Tadeusz Pietrzak

 

 Tagi full 27.5, enduro 27.5", rower 27.5 Giant, Giant full Reign, Reign na kołach 650B