• Test roweru Giant Reign 29 2

    Dwa lata temu mieliśmy okazję testować Reign 2 w pięknych okolicznościach (i niepowtarzalnych) tras w Srebrnej Górze. Jedną z niespisanych moich myśli, była taka: A jakby on miał koła 29" to co byś A1 traso  powiedziała ... ? A Ona na to - puszczała bym Cię, szybciej puszczała ... ;) Bartosz Bidas, Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test butów Mavic Crossmax Elite

    W kolarstwie buty stanowią chyba jedną z najważniejszych części garderoby każdego cyklisty – muszą idealnie dopasować się do stopy, zapewnić maksimum komfortu oraz przekazywać maksimum mocy na układ napędowy roweru. Crossmax Elite testowałem stosunkowo intensywnie od lipca ubiegłego roku. Jest to chyba wystarczająco długi czas, aby moje stopy zdążyły się zapoznać dogłębnie z butami Mavica. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test kasku Limar Berg - em

    Pierwszy raz na moją głowę trafił kask stworzony dla potrzeb użytkowników rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Taką właśnie rolę konstruktorzy z firmy LIMAR przypisali kaskowi BERG–EM. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Ultramaratony - Kalendarium 2020

    [2020-05-21] Aktualizacja zupełnie nieoptymistyczna. Wszystkie brevety - odwołane. Team29er CZYTAJ
  • Test butów Fizik M6B UOMO

    Stojąc przed wyzwaniem, jakim niewątpliwie jest zakup właściwego obuwia rowerowego, bardzo często decyzję podejmujemy kierując się przede wszystkim przyzwyczajeniem i utartymi opiniami znalezionymi na forach rowerowych. W efekcie kolejny raz przymierzamy w sklepie buty takich firm, jak Shimano lub Sidi. Może więc warto zerwać z tą uświęconą tradycją i spojrzeć przychylnym okiem na coś mniej oczywistego. Przez ostatni rok na moich nogach gościły buty Fizik M6B UOMO włoskiej manufaktury Fizik. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test roweru Orbea Alma M30

    Orbea Alma M30 to bardzo ciekawa propozycja producenta z Kraju Basków. Ta maszyna nie dość, że świetnie wygląda, to jeszcze genialnie jeździ. Zresztą zobaczcie sami. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

haibike xduro

W lipcu tego roku odbyła się premiera pierwszego elektrycznego roweru karbonowego od Haibike o nazwie XDURO Full Carbon Ultimate jeżdżącego na kołach 27,5".

 

Prezentowany model należy do nowej linii rowerów elektrycznych XDURO2. Jak głosi producent rowery tej klasy mają łączyć czystą przyjemność jazdy rowerem z dynamiką silnika elektrycznego.

XDURO Full Carbon Ultimate napędzany jest silnikiem Bosch Midmount Performance 250 Watt zasilanym z akumulatora Lithium Ionen 400 Wh, którego wydajność pozwala przejechać aż 175 km w trybie ECO, a czas pełnego naładowania wynosi zaledwie 3,5h. Napęd roweru kontrolowany jest przy pomocy systemu sterowania INTUVIA, który informuje nas również o podstawowych parametrach takich jak prędkość, dystans, czas czy tryb jazdy. Jak podkreślają konstruktorzy dostęp do wszystkich funkcji jest bardzo intuicyjny, a obsługa bezproblemowa dzięki poręcznemu pilotowi zamontowanemu na kierownicy. Na kokpicie znajdziemy również komputer pokładowy Nyon naszpikowany między innymi takimi funkcjami jak system nawigacji GPS 2D i 3D, system trenera fitness, odtwarzacz MP3, wybór trybu pracy Eco, Tour, Sport, Turbo, interfejs micro-USB, a po podłączeniu smartfona mamy możliwość chwalenia się swoimi osiągnięciami np. w mediach społecznościowych.

naped haibike

Rama roweru wykonana jest z jednokierunkowego karbonu UD, z systemem zawieszenia 4-Link System o skoku 120mm, wewnętrznym prowadzeniem linek, hamulcami w układzie Postmount, oraz stożkową główką sterową. Silnik Boscha umieszczono w specjalnie zaprojektowanej obudowie (Gravity Casting Interface) połączonej z elementem dampera, dzięki czemu zyskano na sztywności konstrukcji i wadze. Wszystkie newralgiczne połączenia kontrolowane są przy pomocy prześwietleń promieniami rentgena.

casing

Rower wyposażono w topowe komponenty, wśród których znajdziemy m.in. amortyzator przód Rock Shox SID XX WorldCup 120 mm, tylne zawieszenie Fox CTD LV Kashima 190 mm, elektroniczną grupę Shimano XTR Di2 oraz hamulce Magura MT 8. Pozostałe części sygnowane są firmowym logiem XDURO w tym również karbonowe koła w rozmiarze 650B. Dopuszczalna waga wraz z ekwipunkiem wynosi 120 kg. XDURO Full Carbon Ultimate zdobył liczne nagrody m.in. Design & Innovation 2014, iF Design Award i Eurobike 2013/2014.

Geometrycznie rower prezentuje się następująco.

Frame hight   40 cm 45 cm 50 cm
top tube - horizontal   565 mm 580 mm 595 mm
Head tube length   140 mm 140 mm 140 mm
Head tube angle   69 ° 69 ° 69 °
Seat tube angle   73 ° 73 ° 73 °
Rear end length   465 mm 465 mm 465 mm
Wheel base   1115 mm 1130 mm 1145 mm
Wheel size   27.5 " 27.5 " 27.5 "
    378 mm 393 mm 408 mm
    612 mm 612 mm 612 mm
    510 mm 510 mm 510 mm
    42 mm 42 mm 42 mm

 

 XDURO FullCarbon ULTIMATE

 haibike xduro2

Cena u polskiego dystrybutora ... ekhem... 54999.00 zł

 Tadeusz Pietrzak

 

Tagi e bike, rower z napędem elektrycznym, rowery 650B, Haibike XDURO Full Carbon Ultimate, rower elektryczny budowa