• Test roweru Giant Reign 29 2

    Dwa lata temu mieliśmy okazję testować Reign 2 w pięknych okolicznościach (i niepowtarzalnych) tras w Srebrnej Górze. Jedną z niespisanych moich myśli, była taka: A jakby on miał koła 29" to co byś A1 traso  powiedziała ... ? A Ona na to - puszczała bym Cię, szybciej puszczała ... ;) Bartosz Bidas, Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test butów Mavic Crossmax Elite

    W kolarstwie buty stanowią chyba jedną z najważniejszych części garderoby każdego cyklisty – muszą idealnie dopasować się do stopy, zapewnić maksimum komfortu oraz przekazywać maksimum mocy na układ napędowy roweru. Crossmax Elite testowałem stosunkowo intensywnie od lipca ubiegłego roku. Jest to chyba wystarczająco długi czas, aby moje stopy zdążyły się zapoznać dogłębnie z butami Mavica. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test kasku Limar Berg - em

    Pierwszy raz na moją głowę trafił kask stworzony dla potrzeb użytkowników rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Taką właśnie rolę konstruktorzy z firmy LIMAR przypisali kaskowi BERG–EM. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Ultramaratony - Kalendarium 2020

    [2020-05-21] Aktualizacja zupełnie nieoptymistyczna. Wszystkie brevety - odwołane. Team29er CZYTAJ
  • Test butów Fizik M6B UOMO

    Stojąc przed wyzwaniem, jakim niewątpliwie jest zakup właściwego obuwia rowerowego, bardzo często decyzję podejmujemy kierując się przede wszystkim przyzwyczajeniem i utartymi opiniami znalezionymi na forach rowerowych. W efekcie kolejny raz przymierzamy w sklepie buty takich firm, jak Shimano lub Sidi. Może więc warto zerwać z tą uświęconą tradycją i spojrzeć przychylnym okiem na coś mniej oczywistego. Przez ostatni rok na moich nogach gościły buty Fizik M6B UOMO włoskiej manufaktury Fizik. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test roweru Orbea Alma M30

    Orbea Alma M30 to bardzo ciekawa propozycja producenta z Kraju Basków. Ta maszyna nie dość, że świetnie wygląda, to jeszcze genialnie jeździ. Zresztą zobaczcie sami. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Kellys Mobster 27plus

Patrząc na katalogi producentów na przyszły sezon rzuca się w oczy jedna prawda, o której już wielokrotnie wcześniej pisaliśmy - plusy to nie fanaberia, ale rzeczywistość. Kellys także dołączył do plusowego mainstreamu.

Michał Śmieszek

 

Ja wiem, narzekacze powiedzą, że to kolejna okazja do wyciśnięcia z nas kasy, że jednoślady na plusie to porażka. Ale to chyba już na szczęście ta mniejszość, która nigdy nie wsiadła na taki rower i ma zatwardzenie spowodowane zbyt wąskim siodełkiem. Nie wchodząc głębiej w ten czarny protest...na arenie pojawił się nowy pół-tłuścioch - Kelly's Mobster 27.5+!

Ależ jaki on tam nowy, przecież ten model od lat był w ofercie słowackiej marki. Owszem, ale w końcu, ktoś mądry pomyślał, porachował, pokombinował...i voila - ścieżkowy, wszędo-górski Mobster wjechał z przytupem. Jak łatwo się domyśleć zmieniono geometrię, aby Mobster "normalnie" prowadził się na szlaku - wydłużono górną rurę dodając jej większy sloping oraz skrócono ogon. Poza tym lekka cieniowana rama odzwierciedla najnowsze trendy w plusowym segmencie, tzn. na pokładzie znajdziecie sztywne osie, przerzutki Direct-Mount oraz oczywiście rozstaw osi Boost - dziś bez niego plusowce nie mogą się obejść. W gratisie otrzymujecie częściowo schowane okablowanie - dziś już także standard, oraz możliwość podłączenia opuszczanej sztycy "myk-myk".

Kellys Mobster 27plus 1Oprócz bardzo atrakcyjnej, nie krzykliwej grafiki, Kellys Mobster może pochwalić się równie wyważonym osprzętem przygotowanym pod nowe, ścieżkowe wyzwania. Model oznaczony numerkiem "70", otrzymał mocniejszy amortyzator Rock Shox Revelation o skoku 130mm oraz ostrzejszy napęd 1x11 SLX. Skromniejsza "trzydziestka", skierowana jest do mniej wymagających, doświadczonych użytkowników, którzy zadowolą się niżej sklasyfikowanym RS Recon o skoku 120mm oraz "spokojniejszym" napędem 2x10 Deore/SLX

Kellys Mobster 27plus 4Słowacki gangster toczy się na 38 milimetrowych obręczach marki własnej, obutych w szerokie opony Schwalbe Nooby Nic 2.8" z serii Performance. Istotnym pytaniem, na które jeszcze nie znamy odpowiedzi jest kwestia pojemności tylnych widełek. Miejmy nadzieję, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić co najmniej 3 calowe laczki.

Wyhamowaniem całości zajmie się także japońska, pozagrupowa hydraulika klasy Deore.

Kellys Mobster 27plus 2

Cena w naszym kraju raju nie jest jeszcze znana, ale można mniemać iż Mobster uplasuje się gdzieś po środku plusowych widełek. Kochane człowieki, czas zmienić krosiarskie przyzwyczajenia i spróbować czego szerszego - a nóż widelec będzie to Kelly's?

zdjęcia: Kelly's Bicycles

 

Tagi rower Kellys, rowery 27 plus, rowery AM, Kelly's Mobster 27.5+, koła 650B