Rozpoczynamy test roweru Northtec Cayon SLX. To już trzecia odsłona flagowego twentyninera naszego rodzimego producenta. Będziemy więc mogli poobserwować jak postępuje ewolucja ;)
Team29er
Cayon SLX - pierwsze wrażenie
Pierwsze wrażenie jest ponoć najważniejsze. A testowy obiekt "na żywo" robi zdecydowanie lepsze wrażenie niż na zdjęciach katalogowych. Cayon SLX występuje w trzech wersach kolorystycznych: czarno-niebieskiej, czarno-pomarańczowej oraz testowanej przez nas czarno-zielonej. A wszystkie one w wiecznie modnym macie ;).
Pokreślić należy iż grafik, mocno się przyłożył przy tym projekcie. Ilość detali robi wrażenie i bez dwóch zdań może się to podobać.
Rama zbudowana została z hydroformowanych rur ze stopu Alu 6061. Przekroje nie są przesadnie "obfite" a spawy bez modnego wygładzania/szpachlowania. Całość sprawia smukłe acz solidne wrażenie.
Grafika jest bogata, a ta konkretna kojarzy się z maoryskimi tatuażami :)
Główka ramy jest oczywiście stożkowa. Pełne pancerze przerzutek puszczone zostały wewnątrz dolnej rury przedniego trójkąta. A przewody hamulcowe zebrane "klamrami" od jej spodu. Bardzo dobrym pomysłem projektantów, było pozostawienie dłuższej rury sterowej amortyzatora. Przyszły właściciel, będzie miał sporo swobody w poszukiwaniu optymalnej dla siebie pozycji kokpitu.
Linki do przerzutek poprowadzone są pełnymi pancerzami wewnątrz ramy
Rama | Alu 6061 Hydroformowana,Tapered 1 1/8"-1 1/2" , 17", 19", 21",23” |
Widelec | SR Suntour Raidon-XC-RL-R-29 Air 100mm |
Hamulce | Shimano BR-M506, Hydraulika 160 tył/180 przód |
Koła | |
Piasty | Shimano SLX M7000F-R 32H QR |
Obręcze | Trilogy Disc 622x22 |
Szprychy | Sapim LEADER |
Opony | Schwalbe Smart Sam 29x2.10 |
Napęd | |
Przerzutka tylna | Shimano SLX RD-M700011GS |
Przerzutka przednia | Shimano SLX FD-M702511 |
Kaseta | Shimano SLX CS-M7000-11rz (11-40) |
Manetki | Shimano SLX SL-M700011 |
Mechanizm korbowy | Shimano SLX FC-M7000 2x11 36x26T HOLLOWTECH II |
Łańcuchch | Shimano SLX CN-HG601 |
Komponenty | |
Siodło | San Marco Era |
Mostek | Northtec 90/110mm |
Kierownica | Northtec 31,8 700mm |
Sztyca | Northtec 30,9 400mm |
Waga | 12,9 kg |
Chyba najmocniejszym punktem wyposażenia Cayona SLX jest napęd. Homogeniczny SLX z serii M7000, w konfiguracji 2x11.
Pełny SLX serii M7000 to chyba najmocniejszy punkt w specyfikacji Cayona SLX
Geometria
|
Cayon SLX w użyciu
Po kilku pierwszych godzinach testu, mogę powiedzieć że między siodłem San Marco Era a głównym punktem podparcia testera - nie zaiskrzyło ;) Można się było tego spodziewać. Jest wybitnie sportowe czyli twarde i wąskie. Potencjalny właściciel musi pójść za radą Chęcińskiego Sylwestra - pokochać lub rzucić ;) Ogólnie pozycja na rowerze jest wygodna, raczej wyprostowana (testowy zestaw to tester 185 cm wzrostu i rama w rozmiarze L).
Pierwsze godziny testu Cayon SLX spędził w klimacie bikepackingowym
To tyle, tytułem zajawki. Pełny test niebawem - natenczas idziemy jeździć ;)